2024. április 28. | vasárnap | Valéria nevenapja

Regisztráció
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre

zenés állások
Oldal.info

Kapcsolatok
Pro Musica Leánykar
Legnépszerűbb csengőhangok

A nemzetközi sikerek ellenére tatamin alszanak a kórustagok

Japánban turnézik három hete a nyíregyházi Pro Musica Leánykar.  A helyszínről Tomasovszki Pál, menedzser levélben számolt be a történésekről a szon.hu-nak.

"Immár lassan három hete, hogy megérkeztünk a felkelő nap országába, ahol a Pro Musicaleánykar egy hét megszakítással - ekkor Koreába utazik át az énekkar egy neves fesztiválra - közel egy hónapot tölt, s 11 koncertet ad.

Az első hetet megszakítás nélkül Tokióban töltöttük, élvezve a Tokió torony lenyűgöző látványát – s innen keltünk estéről estére útra az éppen aktuális koncerthelyszínünkre.

Minden este más szállodában alszanak

Ezidáig 8 hangversenyt adott a kórus, mind kitörő sikerrel. Az első hét elteltével, vettünk a sátorfánkat, s útnak indultunk a déli turnéra. Azóta szinte minden este más szállodában hajtjuk álomra fejünket. Szállásunk egy tipikus, japán otthonokat idéző szálloda, ahol nincs ágy, csak tatami, a szék egy fadarabon fekvő kispárna, s az asztal kb 20 cm-re van a földtől...

Nincs hiányunk egzotikumokból sem, ilyen a szállodánkban szintén megtalálható onsen, ami egy tipikus Japán gőzfürdő. Yuyaban vagyunk, ahol a japán-magyar barátság igen hosszú múltra tekint vissza. Egy általunk csak Body Building Sensei-ként ismert és szeretett szállodatulajdonos, üzletember úgy beleszeretett a kórus hangzásába, a magyarok kedvességébe, hogy a japán turné elmaradhatatlan helyszínévé vált ez a csodálatos tengerparti kisváros. Sajnos, Body Bulding Sensei tavaly eltávozott közülünk, így a mai hangversenyünkkel az ő emléke előtt is tisztelgünk.

Jellemző az itteniek fogadtatására, hogy Yuyaba érkezésünkkor a japán miniszterelnök feleségének üdvözlő távirata fogadott bennünket, melyben megköszönte, hogy elfogadta az énekkar az idei meghívást is.

Nagy a bennünket körülvevő szeretet, ami a lányok színpadon nyújtott produkciót tekintve nem meglepő. A hangversenyek nagy sikerűek, rendszerint nagy, sokszor 1000-1500 fős közönség előtt énekel a maroknyi magyar csapat, hisz mindösszesen 38 énekes utazhatott. Ez a turné hosszát és a hangversenyek számát tekintve nem túl nagy.

A két legfontosabb, főkoncertként számontartott hangverseny Tokióban a híres, fennállásának 10. jubileumát ünneplő Triphony Hallban volt, ahol a nagyszámú közönség hosszsasan ünnepelte a lányokat, s kellett Dénes bácsinak újabb és újabb saygono – saygono – saygonit, vagyis utolsó utáni utáni művet felkonferálnia.

Plusz jutalmat kaptak

Nagy öröm és megkönnyebbülés volt ez számunkra, de másnap már várt is ránk a gyönyörű ékszerdoboz, az osakai Izumi Hall. A kellő motiváltság, a szív és a lélek együttes munkája ismét nagy sikert hozott, s túl az énekkar újbóli ünneplésén, abban is részünk lehetett, hogy a japán szokásokhoz igazodva, minden énekkari tag egy kicsi borítékba helyezett 5 yenest kapott. A borítékra a következő volt írva: Telt ház volt.

Ugyanis minden fellépő, aki teltházas koncertet ad, ilyen gesztusban részesül. Efeletti boldogságunkat csak fokozza, hogy az osakai koncert másnapján, Takatsuki-ben az ottani hangverseny után ismét 5 yenesekkel teli borítékokkal kezében jelent meg a kórus patrónája, Fukiko Gotoda asszony. Erre már az volt írva, ismét telt ház volt.

Az elmúlt két nap leginkább utazással telt, hiszen Japán déli csücske felé vettük az irányt. Vasárnap, július 8-án Hiroshimában voltunk, s tekintettel az egész napos utazásra, nem volt koncert.

Az énekkarosok által jól ismert mondás szerint Dénes bácsival sehová sem lehet fürdőruha nélkül utazni. Ez fokozottan érvényes a japán utazásokra, s tegnap végre eljött a pillanat amikor, - ha nem is a legjobb időben - de végre a Japán-tengerbe vethettük magunkat, s egy rövid fürdőzéssel tettük felejthetetlenné megérkeztünket Yuyaba.

Csak az érdekesség kedvéért – szerintem kisebb gyorsasági csúcsot is beállított az énekkar azáltal, hogy a szállodába való becsekkolás és a tenger vizének megérintése között alig 10 perc telt el " - zárta levelét a menedzser.

- bíró -

[2007.07.16.]

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)