2024. április 24. | szerda | György nevenapja

Regisztráció
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre

zenés állások
Oldal.info

Kapcsolódó cikkek
Így még tuti nem hallottad a népszerű magyar slágert
Miskolcon lép fel a KFT
Kapcsolatok
KFT együttes

Különleges helyszínen hangolódott a KFT zenekar az UFOShow-ra

Július 28-án a KFT Együttes Afrikába látogatott. Egyelőre még nem a fekete kontinensre vezetett az útjuk, csupán csak Balatonedericsre, az Afrika Múzeumba. A négyessel tartott a Napraforgó Program keretében tizenöt szociálisan hátrányos helyzetű gyermek is, akik valószínűleg talán soha nem jutottak volna el egy ilyen kirándulásra.

Az idő nem igazán kedvezett eleinte a programnak, már Budapesten eleredt az eső, így csak reménykedhettünk benne, hogy mire leérkezünk a Balatonra, addigra talán egy kis napsütést is kapunk.

A pár órás buszozás után szerencsére sikeresen megérkeztünk az Afrika Múzeumba, és az időjárás is kezdett kedvezőbbre fordulni. A gyerekekkel és a zenekarral először megtekintettük a múzeumban kiállított tárgyakat, amik nem is maradtak sokáig érintetlenül, ugyanis a KFT egy rögtönzött minikoncertet adott. Autentikus dobokkal kísérve adták elő az Afrika című számukat, a refrént pedig kicsi és nagy együtt énekelte.

Csekkold a KFT népszerű és kevésbé népszerű dalait.

Bornai Tibor egyébként régi ismerősként tért vissza Edericsre: „23 évvel ezelőtt fedeztem fel magamnak a múzeumot, akkor még csak egy pici tábla hirdette a mini Afrikát a Balaton partján. Még élt a tárlat összegyűjtője, Dr. Nagy Endre, akivel sokszor üldögéltünk a kandalló mellett, ami azóta már szintén a múzeum része lett.”- emlékezett vissza Bornai, akit gyerekkorától különleges kapcsolat fűz a fekete kontinenshez.

„Apukám készített egy társasjátékot, aminek Afrika volt a neve. Végül nem került a boltok polcaira, de mi a szüleimmel és a húgommal rengeteget játszottunk vele. Egy ideje dédelgetek egy titkos vágyat is, ami talán egyszer még valóra válhat. Szeretnék az együttessel elutazni Afrikába, helyi népzenét gyűjteni. Hazatérve újra felvennénk a régi slágert, ezekkel a dallamokkal ötvözve.” – mesélt álmairól a zenész.

Jó fejek voltak a gyerekek

Időközben az eső is elállt, a nap is kisütött, úgyhogy nagyon kellemes hangulatban sikerült egy kis kirándulást tenni az állatok között. Ugyan párduc, oroszlán és gorilla nem várt minket, de voltak struccok, tevék és zebrák, amik igazán hangulatossá tették ezt a kis látogatást.

Volt közös fotózkodás, nézelődés, a gyerekek igazán élvezték a programot, mindennel szívesen ismerkedtek, nagyon felszabadultak voltak, amit jó volt látni.

Laár András is hasonlóképpen érezte magát, szívesen emlékezett vissza az együtt töltött pillanatokra.
„Nagyon aranyosak és jó fejek voltak a gyerekek. Mikor felszálltam a buszra, amivel a helyszínre utaztunk, tapsoltak és ujjongtak nekem. A túrán az állatkert volt a kedvencem, ugyanis a múzeumi kitömött állatok nagy ellenérzést váltanak ki belőlem. De az élő struccok és tevék nagyon tetszettek. A nagymadaraknál előre szóltak, vigyázzunk, mert hatalmasat rúgnak. Láttam is rajtuk, hogy igazán agresszívak, nagyon gyanakvóan néztünk egymásra, de végül megmaradt a barátság.” – tette hozzá Laár.

A hazafelé úton mindenki kellemes elfáradt, de elmondhatjuk, hogy sikerült mindenkinek boldog pillanatokat szerezni. A KFT Együttes számára is jól jött ez a kikapcsolódás, hiszen gőzerővel készülnek a decemberi UFOShow nagykoncertjükre, úgyhogy reméljük, ez adott nekik egy plusz energiát.

Nyomj egy lájkot, ha bírod a KFT-t.

- Rosta N. Napsugár -

[2011.08.17.]

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)