2024. május 2. | csütörtök | Zsigmond nevenapja
 
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 
 
 
zenés állások
Oldal.info
 
 
 
Kapcsolódó cikkek
Filmről és életről is őszintén vallott a rap fenegyereke
Flo Rida a digitális kor legtöbbet eladó rappere 
Dr. Dre a legjobban kereső hip-hopos
Kapcsolódó Kiadványok
Eminem: Curtain Call
Eminem: Encore
Eminem: Relapse
Eminem: Relapse: Refill
Eminem: Stan's Mixtape
Eminem: The Re-Up
Kapcsolatok
Eminem

Jogdíj vita: 2 millió dollárra perli kiadóját a népszerű énekes

James Taylor énekes-dalszerző 2 millió dollárra perli a világ egyik legismertebb kiadóját. Állítása szerint a Warner Bros nem fizette ki rendesen, amikor a cég letölthető formában értékesítette a dalait. Mint mondja, a letöltések után magasabb részesedés járna neki, mint a hagyományos CD-eladások után.

Hasonló esetek miatt már a The Temptations, Eminem és Kenny Rogers és ügyvédei segítségét kérte.

Taylor – olyan dalok szerzője, mint a Carolina In My Mind és a You've Got A Friend feldolgozása – 1969 és 1979 között állt szerződésben a Warner Bros kiadóval.

Miután szétváltak útjaik, az énekes aláírt egy megszüntető és elszámoló megállapodást, amely lehetővé tette számára, hogy belelásson a cég számláiba. Beadványában – melyet a Los Angelesi Legfelsőbb Bíróságra nyújtott be múlt hét végén – azt mondja: több eltérést is felfedezett.

Ezek között szó van dalainak jogtalan felhasználásáról különböző válogatás albumokon, illetve a tengerentúli értékesítésekből származó alulfizetésre is. A legnagyobb probléma azonban az Amazon és iTunes nevű fizetős letöltő oldalakból származó bevételekből származott.

Nyomj egy tetsziket, ha szereted a zenét. 

 
A Warner Bros a digitális letöltéseket ugyanis hasonlóan kezeli, mint a „fizikai” eladásokat, de Taylor szerint a kiadó valójában licence szerződést kötött a letöltő áruházakkal. A különbség pedig jelentős.

A legtöbb kiadói szerződés ugyanis az értékesítések után 10 százalék körüli részesedést biztosít az előadónak, a legnagyobb rész – 60 százalék körül – a licence után jár. Taylor részesedése a licence-szerződések után 50 százalék, és a kiadó tagadja, hogy a művésznek ettől több járna.

2010-ben precedens értékű döntés született hasonló ügyben, amikor az FBT Productions – Eminem kiadója – elnyerte a lehetőséget, hogy a rapper digitális eladásai ugyanolyan elbírálás alá essenek, mint a szerződésének licence rendelkezései.

Azóta többek között Peter Frampton, Chuck D, Sister Sledge, Rob Zombie és Bruce Gary is indított hasonló eljárást.

Taylor ügyvédje Richard Busch, aki korábban Frampton-t, Eminemet és a The Knack-et is képviselte jogdíj-perekben.

-kiko

[2012.09.17.]

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)
lap teteje
 
SÜRGŐS HITELEK szolgáltatás [2024.04.19.]
SÜRGŐS HITELEK szolgáltatás [2024.04.18.]
apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu

Megnéztük a Honeybeast koncertjét a Budapest Parkban - képekkel
Megújult Park, új dalok a...

Az elveszett fejedelmek visszatértek a Barba Negrába  - ilyen volt a Lord of the Lost koncert
Ápri...

Koncz Zsuzsa 78 évesen is rocksztár Avagy pár gondolat a múlt heti arénás buliról
A nagyok visszatértek hozzánk végső búcsút venni - Mr. Big koncerten jártunk
Megnéztük a Nyakamon a nászmenet főpróbáját a Tháliában - képekkel
Árnyékból a fénybe - Beyond the Black - Ankor koncertem jártunk
Nem jó érzés rádöbbenni, hogy minden hiábavaló - Az ügynök halála a Centrál Színházban
beszámolók még